Zapraszamy do udziału w nowej edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”!

Przedsiębiorstwo Fair Play

Dobry wizerunek na wagę uczciwości

Dobry wizerunek firmy na wagę uczciwości

W życiu wielu organizacji, w tym firm, przychodzi taki moment, gdy klient, pracownik czy branża mówi: sprawdzam. Wówczas muszą one potwierdzić swoją wiarygodność i deklarowane wartości szybko i w oparciu o mocne argumenty. Jednym z nich może być certyfikat jakości biznesu, ale tylko taki, który sam jest dobrej jakości.

W Polsce firmy od dawna dbają o swój dobry wizerunek i szukają jego potwierdzenia, biorąc udział w rozmaitych konkursach i programach. Świadczy o tym m.in. rosnący z roku na rok rynek certyfikatów i nagród dla biznesu. Szybkie pojawianie się coraz to nowych programów powoduje jednak tzw. psucie rynku. W natłoku ofert firma, której nie odpowiadają wysokie kryteria weryfikacji, może wybrać taki program, w którym są one łagodniejsze lub w ogóle nie są obecne. Przedsiębiorcy, którzy chcą zdobyć nagrody czy tytuły, powinni pamiętać, że można kupić ładny obrazek, ale wszystkie tytuły i nagrody i tak zweryfikują klienci i kontrahenci.

Nagroda na zawołanie

Prawdziwym zagrożeniem są jednak te inicjatywy, w których w prostym ujęciu wystarczy zapłacić, by otrzymać tytuł najwspanialszego wśród wspaniałych. Niestety, powstaje ich coraz więcej, a stosowane do pozyskania klienta metody, np. informowanie w mailingu o tym, że tajemniczy kontrahent zgłosił naszą firmę do nagrody i dostaniemy tytuł za symboliczne kilkaset złotych bez pokazywania dokumentów czy audytu, a nawet telefoniczne podszywanie się pod znane od lat marki certyfikatów, już na wstępie dają do zrozumienia, że uczciwość najmniej się tu liczy. Dla takich firm certyfikujących liczy się tylko zysk, a ich klienci to niejednokrotnie przedsiębiorcy z „łapanki”, którzy wcześniej nie interesowali się takimi programami i w związku z tym nie mają rozeznania, jak powinna wyglądać weryfikacja potwierdzająca jakość biznesu. Po drugiej stronie medalu są zaś te firmy, które wiedzą, że w innych programach po prostu nie podołałyby wysokim kryteriom, których spełnienie jest podstawą do ubiegania się o certyfikat. W obu przypadkach klient czy inwestor firmy z takim certyfikatem w rzeczywistości wciąż nie dostaje żadnej gwarancji uczciwości swojego partnera biznesowego (nie stoi za nim żadna weryfikacja) ani solidnych podstaw, by w przypadku problemów bez poczucia naiwności oczekiwać uczciwego rozwiązania kłopotu.

Uczciwy certyfikat to mocna gwarancja

W Polsce na szczęście nie brakuje przedsiębiorców, którzy są świadomi, że wizerunek firmy ma podstawowe znaczenie dla jej funkcjonowania na rynku i że pracuje się na niego latami. Mając to na uwadze, szukają potwierdzenia swojej uczciwości i rzetelności m.in. w programach certyfikacyjnych prowadzonych przez niezależne instytucje, które bazują na wnikliwej weryfikacji działalności firmy. W tych o najdłuższej tradycji na rynku, takich jak „Przedsiębiorstwo Fair Play”, mogą liczyć na dokładne i wieloaspektowe sprawdzenie firmy, zwieńczone w przypadku pozytywnej oceny przyznaniem certyfikatu jakości biznesu potwierdzonego autorytetem Krajowej Izby Gospodarczej.

Audytorzy programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” w równym stopniu skupiają się na weryfikacji firmy m.in. pod kątem terminowości spłacania zobowiązań, jakości warunków zatrudnienia, jakości i innowacyjności stosowanych w firmie rozwiązań czy wrażliwości na interes społeczny. Każda z firm uczestniczących w programie poddawana jest wnikliwej ocenie, a te, które przejdą do drugiego etapu, są osobiście sprawdzane przez audytora. Organizatorzy sprawdzają ponadto opinię o firmie, np. w intrenecie czy wśród przedstawicieli władz lokalnych i wojewódzkich. Kwestie wątpliwe lub sporne są wyjaśniane zarówno z firmą, jak i z niezadowoloną z jej działania stroną.

Każdą z firm przedstawiciele biura programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” poznają poprzez codzienne kontakty i wspólne inicjatywy. Organizatorzy z uwagą śledzą losy uczestników i laureatów, by móc reagować czy służyć wsparciem, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pozwala to na rzetelne poznanie firmy i jej wartości oraz ocenę całokształtu. Dzięki temu widoczny w wielu miejscach charakterystyczny znak „Przedsiębiorstwo Fair Play” to dowód na ciężką uczciwą pracę, a nie jedynie przyciągająca oko klienta ozdoba.

Dołącz do programu

Zadaj pytanie

Pozostałe strony serwisu www.fairplay.pl

jrx1cj